Ettepanek on rajada I etapis inimestele ja jalgratastele eraldi sild.
Jalakäijad ja jalgratturid vajavad ohutut ja turvalist liikumist ida lääne kui põhja lõuna suunal. JUTA Laagri möödasõit on juba lõiganud katki ida lääne suunalise kogukonna liikuvuse. Kui Alliku ja Koidu külad on ühendatud lääne poolt üle Pääsküla jõe sildadega, siis Alliku külast puuduvad head, turvalised ja jätkusuutlikud ühendused Laagri alevikuga. On üks mitte jalgratturite sõbralik tunnel, mille Laagri kooli Möldre maja poolne pööre tunnelisse on lahendatud 90° nurgaga.
Kõik Alliku küla põhja pool elavad täiskasvanud kui ka lapsed aga ei kasuta seda kooli lähedast tunnelit. Nii toimubki suurem osa jalakäijate ja ratturite sõidutee ületusest riigitee reguleerimata ülekäiguga kohtades nii Veskimölde Kodukeskuse või JUTA ja Intsistuudi tee ringristmiku juures. Arvestades, et ehitustegevus on planeeritud etappidena ja I etapis ei realiseerita Laagri eritasandilist sõlme. Jääb alles JUTA ja Intsistuudi tee ringristmik reguleerimata ülekäiguga ning inimesed jätkavad selle kasutamist.
PK 83+00 projekteeritud Laagri kergliikluse tunnel, mis on mõeldud ühendama kahel poole teed olevaid elamualasid ja ühendama olemasolevate jalgratta ja jalgteedega, ei ole jätkusuutlik lahendus, vaid süvendab juba loodud probleemi. Jah, keskuse poolt on sissesõit tunnelisse veidi enam jalgrattureid arvestav, aga siiski on nimetatud lõigus kaks 90° nurgaga pööret. Teisalt aga sattuvad inimesed “ tehis saarele”. Veskimölde Kodukeskus ja ehitatav Möldre Elamuskeskus on JUTA ja Instituudi tee vahelisele maa-alal. Inimestel tuleb ületada ka Instituudi sõidutee saamaks Laagri alevikku või ka Pääskülla.
Veskimöldre kant on keskmeks, mis ühendab nii põhja lõuna kui ka ida lääne liikumis koridorid kokku. Samuti tuleb Vanamänniku ala Saueaugu tee ja Kotka tee suunal kindlasti ühendada turvalise jalgratta ja jalakäija ligipääsuga Laagri aleviku suunal.
* Laagri kergliiklus tunneli rajamine tähendab olemasoleva tee profiili kõrguse tõstmist vähemat 1m. See omakorda aga tähendab suuremat mürareostust lähedal elavatele elanikele.
* Teisalt on vaja inimestel lisaks JUTA-le saada üle ka Instituudi sõiduteest. Mõlemal pool nimetatud ala on ehitatud inimeste ja jalgratturitele teed. Kõik need teelõigud on mõistlik viia kokku üle ühise silla Instituudi ja JUTA sõidutee kohalt.
* Samuti ei ole turvaline lahendus suunata jalakäijad koos ratturitega Laagri eritasandilisele sõlmele, mida on planeeritud ehitada järgmises etapis.
* Ida suunal toetab silla lahendust Tuulemurru tänava looduslik kalle Pilliroo tänavast alates. Kõnnitee on hiljuti ehitatud ühendamaks liikuvust Möldre tee ja Pääsküla suunal. Teisel pool JUTA lõiku on samas sirgjoones “nimetu” kergliiklustee. Lumekannikese? Mis omakorda viib üle Pääsküla jõe ehitatud sillani ja tagab ida lääne suunalise liikumise.
* Laagri eritasandilises sõlmes kulgeb JUTA lõik silla alt ja kohalik liiklus on suunatud selle kohale. Projekteeritud sõidutee profiil antud lõigus on hinnangulisel jällegi 1m madalam. Arvestades planeeritud lahendusega kus Laagri viadukt sellina realiseeritakse ja transiitliiklus viiakse süvendisse, on igati loogiline hoida sõiduteed kogu lõigus kas olemas oleval kõrgusel või ka madalamal. Samuti Möldre koolihoone juures oleks saanud kasutada sarnast lahendust silla ehitamisel üle sõidutee. Nii oleks ära jäänud kõrge ja mahuka 5m kõrguse müravalli ehitus Koruserva kinnistul.
Analoogne silla lahendus http://media.karelia.pro/61/e432925e32aafa5a9b4cfa6e81a0d49c.pdf